youhadmeathello.blogg.se

Tjääääna! Ännu om en liten blogg om en tjej i de små värmländska skogarna. Inte så stor till världen men ni som hittat hit är varmt välkomna!

DÖM INTE HUNDEN EFTER HÅREN

Publicerad 2013-10-30 20:05:00 i Vardagstankar

Fördomar, alla har dem, visst. Men ibland så kan man tänka två gånger innan man dömer någon.
 
Igår på tåget hem i från Karlstad klev det på två äldre kvinnor. Den äldsta kanske mellan 70-80 år och (antagligen) hennes dotter mellan kanske 50-60 år. Jag hade dem snett emot mig med ett säte emellan. Satt med mitt headset i och slumrade halvt till lite då och då. Och när jag kollar upp så ser jag dem sitta och verkligen granska mig. När de ser att jag kollar så kollar den yngre på den andra och jag ser att hon för handen mot munnen och pekar på underläppen, precis där jag själv har min piercing. Eftersom jag har headset i båda öronen så hör jag inget av vad dem säger men det är väldigt uppenbart att de pratar negativt om den piercing jag har i mitt ansikte. Resten av resan innan jag stiger av så sitter de och granskar mig titt som tätt.
 
Detta får mig att bli lite upprörd. Visst det finns många som inte gillar piercingar i ansiktet, eller piercingar i stort, men jag anser ändå att detta inte är någon anledning till att döma någon. Bara för att jag har valt att ha en piercing, vid min underläpp på vänster sida, så behöver inte det betyda att jag, på något vis, är annorlunda mot alla andra? Vet inte riktigt mer vad jag ska säga om den saken men jag tror nog att jag uttryckt mig nog tydligt om den saken.
 
Alla kan vi vara för snabba med att säga något! Men ibland skadar det inte att ta sig en funderare innan.
 
- förstår inte riktigt hur detta kan vara så störande.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela