youhadmeathello.blogg.se

Tjääääna! Ännu om en liten blogg om en tjej i de små värmländska skogarna. Inte så stor till världen men ni som hittat hit är varmt välkomna!

JAG SKA BLI FULL FÖR KÄRLEKENS SKULL

Publicerad 2013-12-04 10:07:00 i Dagbok

Bloggade inget igår pga att vi (min klass) var till Karlstad Universitet på "studiebesök". Jag måste ju säga att det blev som en liten gnista i min skolgång just nu, jag blev verkligen jättesugen på att läsa vidare - mer än jag redan var. Besöket öppnade upp mina ögon gällande universitet, jag har hela tiden vetat att jag skulle läsa vidare men nu förstår jag mycket mer gällande hur allt verkligen är. Dock så fanns inte det jag vill läsa i Karlstad så jag får "ge mig ut i stora världen", eller ja - ut i Sverige i alla fall. Vet inte riktigt hur jag ska beskriva min uppfattning gällande gårdagen utan att upprepa mig så jag går istället vidare. 
 
Ganska mycket skolarbete just nu och min helg verkar vara halft fullplanerad redan, på ett ungefär så ser det ut såhär;
Fredag: Skola till 11.35 och sen antagligen vidare till Karlstad på julklappshandling med älskling. Senare på kvällen så kanske jag ska på 18-års fest. Har dock inte bestämt mig än. 
Lördag: På dagen är jag inte helt säker men på kvällen ska jag till Felicia på tjejmiddag/mysmiddag.
Söndag: Slutet på veckan kommer användas till julbak, jag och mamma ska försöka fixa i ordning några påsar med lussekatter och några burkar med pepparkakor inför lucia. 
 
För övrigt så har det inte hänt så mycket, ett hål i örat taget, en helix. Jag var i Charlottenberg i lördags, fick med mig ett nytt par byxor hem, röda fina plastmuggar inför olika fester framöver och även ett jättefint blockljus inför julpyntet. Om man kollar på/gällande datum så är det idag den 4:e december och jag blir 18 fucking år den 4:e januari = idag är det en månad kvar tills jag blir myndig! Helt grymt. (Egentligen är det 31 dagar kvar om man ska va nogrann men nu räknar vi gällande datum)
 
Mer än så hade jag inte att säga nu - så hejsvejs, vi hörs, vi ses!
 
ps - texten på bilden är så jävla sann och smart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela